Okulumuzda Yürütülen ETwinning Projemiz

Okulumuzda Yürütülen ETwinning Projemiz

Okulumuzda 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Bulgaristan,Yunanaistan,ve Romanya ile  yürüttüğümüz SMALL DIGITAL CITIZENS (Küçük Dijital Vatandaşlar) projesi ile öğrencilere dijital ortamlarda olumlu bir şekilde çalışmayı, yaşamayı ve paylaşmayı öğretmeye odaklanan vatandaşlık eğitiminin yeni bir boyutunu temsil etmek için Dijital Vatandaşlığı öğretmeyi amaçlıyoruz. Dijital Vatandaşlık Eğitimi, çocukları eğitim yoluyla güçlendirmek ve dijital olarak zengin toplumumuzda aktif olarak öğrenmek ve katılmak için ihtiyaç duydukları yeterlilikleri geliştirmek anlamına gelir.Dijital vatandaşlık, öğrencilere dijital ortamlarda olumlu bir şekilde çalışmayı, yaşamayı ve paylaşmayı öğretmeye odaklanan vatandaşlık eğitiminin yeni bir boyutunu temsil eder. Çocukların ve gençlerin sosyal medya ve dijital teknolojilerle dolu bir dünyada güvenli, etkili, eleştirel ve sorumlu bir şekilde katılımını desteklemek, dünyadaki eğitimciler için bir önceliktir. Dijital vatandaşlık kavramı, çevrimiçi dünyanın sağladığı faydalardan ve fırsatlardan yararlanırken olası zararlara karşı dayanıklılık oluşturan bir dizi yeterlilik, nitelik ve davranışı kapsayacak şekilde gelişmiştir. Günümüzde gençler, sosyal medya aracılığıyla büyük miktarda bilgiye zahmetsizce bağlanıp erişebilmelerine olanak tanıyan dijital teknolojiler tarafından dönüştürülen bir dünyada yaşıyorlar. Bu son derece zengin bilgileri anlamlandırmak ve etkili ve sorumlu bir şekilde etkileşim kurmak, gençleri vatandaş olarak hazırlamayı, haklarını kullanmayı ve toplum işlerine etkili bir şekilde katılmayı amaçlayan eğitimciler için yeni bir dizi zorluk ortaya koyuyor. Dijital vatandaşlığın çalışma tanımı, eğitimin rolüne özel bir vurgu yapıyor ve dijital vatandaşlık için eğitim desteğinin çapraz ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştiği tüm bağlamları etkileyen sürekli yaşam boyu öğrenme sürecini vurguluyor. Bu nedenle Dijital Vatandaşlık Eğitimi (DCE) kavramı, eğitimi hem bir vatandaşlık sürecinin kıvılcımı hem de etkisi olarak görüyor.

07.04.2025 24

07-04-202507-04-202507-04-202507-04-202507-04-2025